суботу, 30 січня 2021 р.

ВЕСЕЛИЙ ЧАРІВНИК -  В. НЕСТАЙКО

  30 січня день народження відомого українського дитячого письменника Всеволода Нестайка. Один з найулюбленіших дитячих письменників народився 30.01.1930р. в м. Бердичеві на Житомирщині. У сім'ї Нестайка існувала цікава легенда, що мама його народила якраз коли читала Ремарка. Після пологів акушер жартівливо сказав їй:   "Мадам. У вас, здається народився письменник!..." Цікаво також, що першою його домівкою був будинок по вулиці Пушкіна. 
  Коли Всеволод Нестайко був маленьким хлопчиком, він страшенно хотів швидше вирости і стати великим та дорослим. "Може тому, що я був справді малий на зріст, чи не найменший у класі. Малий, худий та ще рудий...В класі мене називали Рудий африканський їжачок", - згадував письменник. І коли він виріс (майже під два метри)  і вже не був рудим, "раптом збагнув, що даремно поспішав вирости, що - дитинство - найпрекрасніша, найщасливіша пора людського життя. І так мені захотілося повернутися назад! Назад у дитинство - догратися, досміятися, добешкетувати... Вихід був один - стати дитячим письменником, Так я й зробив." Нестайко почав подумки повертатися у дитинство - писати для дітей веселі, добрі і мудрі книги.
   В. Нестайка видав близько сорока книжок оповідань, казок, повістей і п'єc. Найвідоміші з них:  "В країні Сонячних Зайчиків", "Тореадори з Васюківки", "Робінзон Кукурузо", "Одиниця з обманом", "Незвичайні пригоди в лісовій школі" та інші непересічні твори. Книги В.З. Нестайка перекладено двадцятьма мовами, за його творами поставлено фільми ("Тореадори з Васюківки"1965р, "Одиниця з обманом"1984р.), які отримали міжнародні нагороди. 
  Кілька мудрих афоризмів Всеволода Нестайка:
"Ото дивно: якщо ти зробиш людині добро, вона стає тобі приємною"
"Похвала, почута від ворога - найвища похвала"
"Усі діти у чомусь здібні, талановиті, вони завжди різні  і чим дуже цікаві. Але, як на мене, є недолюблені, ті, яким не додали увагу у дитинстві. А саме від дорослих залежить, кого вони виростять, і чи будуть їхні діти успішними та щасливими"
"Я вірю в добро...Вірю в людську гідність..."
"Я пишаюся, що не вийшов із дитинства, що зберіг дитячу душу. Це підтримує мене в нашому жорстокому світі і дає сили творити".
"Мої маленькі читачі - це рідні улюблені діти...Тому мене дуже непокоїть, коли дітлахи віддають перевагу комп'ютерним іграм, телебаченню, а не книжці...Читайте, читайте і ще раз читайте!"

Немає коментарів:

Дописати коментар